Kísérletezés önfenntartással, avagy kiskakas a szemétdombon.

2011. szeptember 12., hétfő

Szőlő és szappan :)



Tegnap részt vettem életem első, valóban szervezett kalákáján. Persze számtalanszor előfordult, hogy segítettem ismerősöknek, barátoknak, akik megkértek, de ez más volt hiszen úgy tudtam, hogy nem ismerem a szervezőket. :) Aztán persze kiderült, hogy de, nyáron találkoztam velük egy fesztiválon, és jót is beszélgettünk.

Majdnem Kistelekről indultam reggel, más segítőkkel együtt, de aztán a Bioritmus fesztiválról olyan későn értem haza, hogy észre sem vettem a reggeli ébresztőm, így lekéstem a fuvart. Természetesen nem estem kétségbe, reggel 8-kor már a Budapesti út felé robogtam, hogy elstoppoljak a helyszínre. A szerencse mellém állt és egy nagyon kedves hölgy, kitérőt iktatva útjába, egészen a tanyáig vitt.
Pontosabban addig a bekötőútig, amíg már elsüllyedt az autó a homokban. Itt megköszöntem a fuvart és kiszálltam. Körülbelül 500 métert kellett megtennem, de majdnem kicsépkézték a nadrágom a kutyák! Eléggé félek tőlük, és ez a mostani eset sem nyugtatott meg az az igazság...

Emese és Attila Kecskemét mellett laknak egy tanyán, amit most újítanak fel, permakultúrával termesztenek növényt, tömegkályhájuk van és bevezettek a komposzt toalett építésének titkába is. :) Ők is önellátásra törekszenek, így az ott töltött egy nap alatt rengeteg jó ötletet lestem el...

Felhívásukra heten gyűltünk össze, és a házigazdával kiegészülve, végül nyolcan be is fejeztük a tetőszerkezet elbontását (képek) Már "csak" a födém várja a megsemmísítést.
Munkánkért cserébe finom vegetáriánus paprikás krumplit, házilag termesztett zöldségekből salátát és gyümölcsöt kaptunk. A szőlőből haza is vihettünk, hisz a kerítés mentén roskadoznak a terméstől a tőkék. Még egy érdekes ajándékkal tértem haza: "őskori" szappanokkal. Ugyanis a ház előző tulajdonosa ott felejtett több karton baba- és mosószappant a padláson.

(a fenti képek a google images képkeresőjéből származnak)

3 megjegyzés:

  1. Tiszta nosztalgia! Vagy 30 éve nem láttam a kék-vörös és a caola csomagolásokat! A vim meg micsoda súroló volt! Kicsit karcolt ugyan, de működött. A papírdoboza meg csodálatos! Vagy ez már fémdoboz? A szappanok gondolom jó repedezettek a kiszáradástól. Vigyázz rájuk!

    VálaszTörlés
  2. Tulajdonképpen nem ezek az ajándék szappanok, nem tudtam fotót készíteni róluk, így a képen láthatóak csak illusztrációk, oda is írtam az utolsó sorba. ;) Két olyan régi babaszappanom van, meg két csomagolás nélküli mosószappan. ;)

    VálaszTörlés