Kísérletezés önfenntartással, avagy kiskakas a szemétdombon.

2012. március 21., szerda

Akkor kommenthuszárkodjunk! :)


A BoldogSzer blogon kialakult egy kisebbfajta vita, aminek talán a nem megfelelő információáramlás volt az oka, ezért felajánlottam, hogy itt folytassuk, ha valaki szeretné.

Nagyon elfoglalt vagyok, és nehéz most minden információt, amit valaha olvastam hirtelen visszakeresni, de megteszem, ami tőlem telik!

Először is azt tisztázzuk, hogy én nem vagyok semmilyen egyház vagy szekta tagja. Az iskoláimnak köszönhetően több vallásba is beleláthattam és a magam módján hiszek Istenben, de nem szoktam ezt mások orrára kötni, vagy téríteni vagy ilyesmi.

Mi is a természetes életmódra törekszünk, igyekszünk minél tájékozottabbak lenni. Mindketten egészséges kételkedéssel fogadunk minden új információt, és én eleve csak olyan állításokat fogadok el, amiket megfelelő mintával igazoltak és/ vagy a saját életemben kézzelfoghatóan tapasztaltam az igazát.

Az egészséges kételkedéshez az is hozzátartozik, hogy a "hivatalos" tudomány nézeteit ugyanannyira megvizsgálom, mint egy kevésbé ismertet. Amíg nem tudok eleget egy témáról, addig nem is szoktam állást foglalni a kérdésben.

Évek óta hallgatok társadalomtudományokat, így igyekszem kritikusan állni a saját nézetrendszereimhez és próbálok tisztában lenni azzal, hogy a társadalomban milyen folyamatok zajlanak, milyen értékrend uralkodik és ennek mi lehet a következménye.

Tanárként fontosnak tartom a maximális toleranciát és az egyenlő vitahelyzeteket. Ezt néha nem könnyű betartani és erőszakmentesen kommunikálni, de minden tőlem telhetőt megteszek majd.

1 megjegyzés:

  1. Kedves Pünkösdi Királylány!

    Írj egy email-t légyszi ide: bodorati61 kukac gmail.com, hogy tudjak egy személyes levelet küldeni.

    Köszi Bodor Attila

    VálaszTörlés